Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ÄT ALLA FÄRGER.


Äter du samma typ av frukt och grönsaker varje vecka? Ok, då är det på tiden att du börjar variera lite. Köp frukt och grönsaker i alla färger.

Oranga och Gula Frukter & Grönsaker: Minskar LDL-kolestrol, stärker skeletett, skapar bra ph-balans, och är bra för friska leder.

Röda Frukter & Grönsaker: Innehåller näringsämnen som minskar risken för prostatacancer, förbättrar blodtrycket, minskar LDL-kolesterolnivåer, och rensar skadliga fria radikaler från kroppen.

Gröna Fruker & Grönsaker: Innehåller mycket klorofyll, fibrer, kalcium, folat, och C-vitamin. Dom hjälper minska risken för cancer, rensa kroppen och stärka immunförsvaret.

Blå och Lila Frukter & Grönsaker: Innehåller bland annat resveratrol, fibrer, C-vitamin, flavonoider, lutein, etc. Stärker också immunförsvaret, hjälper till med matsmältningen, förbättrar absorptionen av olika mineraler, och bra mot olika inflammationer.

Taste the rainbow!

Instagram: rawclarityfilippa

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Hej Filippa!
    Jag har en fråga om socker som jag undrar om du kan hjälpa mig med.
    Jag har i två års tid använt agave sirap som sötningsmedel till all sorts matlagning, i gröt och dressing med mera. Men nu har jag läst att agave har mycket hög andel fruktos i sig som kan vara skadligt för levern och lagra bukfett. Vilket sötningsmedel skulle du rekommendera som mest optimal för hälsan? Kokossocker, björksocker, stevia, melass, lönnsirap, manuka honung, att göra egen dadelsirap, eller något annat? Jag vill verkligen inte lagra mer fett på magen än jag redan har… jag använder dock inte mängder av sötningsmedel men vill kunna använda någon form.

    Anita 2013-11-02 22:03:00
    Svara
    • Svar på Anitas kommentar.

      Hej Anita!

      Du har helt rätt, agave är inte så bra. Jag rekommenderar
      grön stevia (inte vitt) och dadlar. Sen kokosocker och honung. Det beror på vad du ska göra men ibland går vanlig frukt bra som banan eller en krydda omvanilj. Lycka till 🙂

      Filippa

      filsve 2013-11-03 10:43:00
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Home
34 kvadrat
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Ida Warg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind