Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

MINSKA DITT FRUKTOS INTAG.

Glukos vs. Fruktos?
De flesta kolhydrater som vi äter är uppbyggda av glukos kedjor. När glukos kommer in i blodomloppet släpper kroppen ut insulin för att hjälpa reglera glukoset. Fruktos bryts ner via levern. När det blir för mycket fruktos för levern, kan den inte bryta ner allt tillräckligt snabbt. Då förvandlar kroppen fruktos till fett istället. Darför är det inte ovanligt att gå upp i vikt av mycket socker.

Nej fruktos finns inte bara i ”frukt,” det är sockret som finns i olika mängder i många sötsaker – som läsk, agave, honung, russin, ketchup, balsamic vinegar, dadlar, vissa mjöl, torkadfrukt, flingor, etc.

Här kommer en del av en artikel från Dr. Mercola. Läs hela artikeln HÄR.

Dr. Johnson has written one of the best books on the market on the health dangers of fructose, called The Sugar Fix, which explains how fructose causes high blood pressure, heart disease, obesity, diabetes, and kidney disease. It’s also safe to say that many cancers are also on the list of diseases that are directly linked to excessive fructose consumption. For example, fructose has been found to promote metastasis in breast cancer, and shows genotoxic effects on the colon in animal research.

Hur rekommenderar Dr. Mercola att du äter?

  1. Avoid processed sugar/fructose, grains, and processed foods
  2. Eat a healthful diet of whole foods, ideally organic, and replace the grain carbs with:
    • Large amounts of vegetables
    • Low-to-moderate amount of high-quality protein (think organically raised, pastured animals)
    • As much high-quality healthful fat as you want (saturated and monounsaturated from animal and tropical oil sources). Most people actually need upwards of 50-85 percent fats in their diet for optimal health—a far cry from the 10 percent currently recommended.

Jag tycker självklart att ni fortfarande ska äta frukt men jag rekommenderar runt 1-2 om dagen!

(Source: articles.mercola.com)

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Home
    Andrea Brodin
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Chrystelle Eriksberger
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Home
    34 kvadrat
    Mode
    Paulina Forsberg
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Hälsa
    Fannie Redman
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Man
    Niklas Berglind