Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

SVAR PÅ ERA FRÅGOR!

IMG_2338

FRÅGA: Kanske privat men vad använder du för preventivmedel? Vad tycker du om p-piller? Har själv aldrig använt något sådant och vill egentligen inte det heller men ibland känns de som mitt enda val.

SVAR: Jag slutade med p-piller för fler år sedan, kändes inte bra för min kropp. Jag är faktiskt lite emot p-piller, tror att vi måste låta kroppen själv sköta våra hormoner och system. Men det är en svår fråga! Speciellt om man inte är redo att bli gravid.

 

FRÅGA: Vad är ditt motto i livet? Favoritmärke på träningskläder?

SVAR: Mitt motto är att försöka hitta tillbaka till kärleken, som jag tror är vår grund. Vi lever för mycket i rädsla och detta blockerar oss från att leva vårt dröm liv. Vi måste välja kärleksfulla tankar, ord och val så ofta vi kan! När det kommer till träningskläder älskar jag Lulu Lemon.

 

FRÅGA: Filippa, kan du inte starta en egen podcast? snälla…=) Kram

SVAR: Något liknande är faktiskt på gång och kommer lanseras i höst…

 

FRÅGA: Roligt med en frågestund 🙂 Hur ser din bakgrund ut inom hälsa, alltså när du växte upp med dina föräldrar osv? När motivationen tryter som den tyvärr gör ibland, hur tar du dig igenom sådana perioder? Hur lägger du upp en matdag? Hur många mål om dagen och hur ser de ut vad gäller protein, kolhydrater och fett? Om du tränar, hur, vad och ofta? Vad ser du dig i framtiden vad gäller fritid, arbete och familj? Dina bästa tips på matinspiration? Ha en fin sommar fina du 🙂

SVAR: Vi åt ganska klassiskt svenskt när vi växte upp, relativt nyttigt. Men jag skapade en obalanserad relation till mat till jag var yngre som utvecklades under min tonårsperiod – jag åt för mycket ibland, för lite, och hade en “emotional eating” relation med mat. Jag använde det som stöd och när jag kände mig ensam. Det har varit en resa för mig att hitta tillbaka till ett naturligt sätt att förhålla mig till mat igen och börja älska min kropp. När jag inte har motivationen väljer jag att vara snäll mot mig själv och göra mitt bästa – jag brukar även starta dagen med en härlig grön smoothie för att komma tillbaka på banan igen. Min matdag består av fyra måltider – frukost, lunch, mellanmål och middag. Det blir mycket sallader, soppor, vädligt grönsaksbaserat. Mina protein källor är till exemple grönt, spirulina, ägg, chiafrön, bönor, quinoa, etc. Bra fett från till exemple avocado, nötter, mandelsmör, kokosolja, olivolja, etc. Kolhydrator från till exemple sötpotatis, millet, grönsaker, bönpasta, etc. Jag tränar mest yoga, styrka och promenera mycket – det blir oftast 3-4 gånger i veckan. Jag försöker röra på mig på något sätt varje dag! I framtiden ska jag försöka fortsätta att hjälpa andra och även öppna upp den moderna spirituella dörren för andra – vilket har hjälpt mig väldigt mycket på min resa. Matinspiration? Hmm Deliciouslly Ella och Green Kitchen Stories. Sen kommer även jag men min bok Sockerdetox i augusti med massa näringsrika recept.

IMG_2521

FRÅGA: Hej Filippa! Roligt med frågestund! Här kommer några frågor! Dina bästa tips för att hantera den mörka tiden av året? Hur skulle man bäst kunna hjälpa sig själv att vara positiv fast allt omkring var negativt? Vilka praktiska tips skulle du ge för att hitta ro mitt i arbetsdagen (i kontoret vid datorn)? Skulle gärna få också praktiska tips gällande take away lunch: Hurdana luncbox och vattenfalskor rekommenderar du? Vilka är dina favoritbloggar och instagram-konton? Tack redan på förhand!

SVAR: Jag skapar en väldigt mysig miljö hemma under den mörka perioden – mycket ljus och filtar. Jag uppskattar den delen av året också. Jag tror ju på attraktionslagen – att all enegri du skickar ut kommer tillbaka – alla tankar, ord och val. Börja med att skriva ner dina mål. Vad vill du ha det kommande året? Hur vill du att ditt liv ska se ut? Inga begränsningar! Sen skapa en vision board och sätt upp på vägen. Klipp ur härliga bilder och ord och skapa ett collage. Sätt upp den på vägen. Där får du en påminnelse om det positiva du vill attrahera. För att hitta ro på kontoret, hade jag gjort anningsövningar och kommit ut för frisk luft ofta – rör kroppen. Den mår inte bra av att bara sitta hela tiden. Jag älskar BKR vattenflaskan. Jag gillar att göra quoniaplättar och soppor till lunch. Mina favoritbloggar är FashionableFit och Anja Forsnor. På instagram gillar jag cleanprogram, wellandgoodnyc, toneitup och sakaralifenyc.

 

FRÅGA: Hej igen! Hinner man ännu fråga? Vilka är dina favoritpodcasts? Tack!

SVAR: Absolut, jag gillar Lyckopodden och allt som Gabrielle Bernstein gör på YouTube.

 

FRÅGA: Den första och enda bloggen jag följer! Tack för en kanonblogg! Skulle också vilja veta hur din kosthållning ser ut en vanlig dag! Tränar du mest yoga nuförtiden eller utövar du ngra andra aktiviteter regelbundet? När kommer din bok ut? Hur har din kropp mått sedan du återintroducerade protein i form av ägg och även vete? För- och nackdelar? Tips på bra och effektiv deo utan aluminium och fräscha dofter att spraya på kroppen som faktiskt luktar i mer än en halvtimme? Ett önskemål är att du delar med dig mer av de skönhetsprodukter du använder! Vet att du har bra koll där. Tusen tack!

SVAR: Tack, vilken ära! Då ska jag bli bättre på att uppdatera hehe. Jag tror på clean och personal eating. Jag äter vegetariskt – ägg, ost, grönsaker, etc. Yes, det blir mest yoga nu för tiden men jag älskar att gå långa promenader med bra musik. Min kropp gillar även styrketräning – när jag hinner. Min bok Sockerdetox kommer den 24 augusti. Jag äter väldigt lite vete faktiskt, jag är lite försiktigt där med gluten. Men ägg älskar kroppen, jag får mycket styrka av det och äter oftast ägg och en grön smoothie till frukost. Min absolut favorit deo är frå Gerd. The BEST. Jag ska dela med mig av skönhetsprodukter. Tack för frågorna!

 

FRÅGA: Tack för en fantastisk blogg! Jag undrar hur en typisk dag ser ut för dig med frukost, lunch, middag, mellis samt om du tar några kosttillskott utöver?

SVAR: Jag börjar morgonen med citronvatten och probiotika från Dr. Ohirra. Sen blir det oftast en grön smoothie och/eller ägg. Lunch blir oftast en mattig sallad – lite on the go på stan. Sen äter jag mellanmål med bra protein och fett som en avocado, nötsmör på ett gröntäpple, eller avocado. Jag gillar en stadig middag – rötfrukter i ungen, blomkålspizza, rödbetssoppa, etc. Jag kommer dela med mig av mina recept i min bok Sockerdetox som kommer den 24:e augusti. Jag tar även en multivitamin och d-spray från Dr. Mercola.

 

FRÅGA:Tack för en fantastisk blogg! Hur ser en vanligt dag ut, frukost, lunch, middag och mellis? Äter du några kosttillskott, vitaminer utöver nyttig kost?

SVAR: Tack!! Jag beskriv en vanlig dag i svaret precis ovanför, samt tillskott. Jag rekommenderar extra tillskott även om man äter bra. Vår mat har inte lika mycket näring i sig längre tyvärr. Generationen innan fick till exemple ut mer från ett äpple än vad vi får idag. Därför är det viktigt att köpa eko.

 

FRÅGA: Hej! Din bästa green smoothie?

SVAR: ¼ gurka, ½ avocado, 10 myntablad, 1 tsk vanilj, 1 tsk citron, 2 nävar spenat och kokosvatten.

 

FRÅGA: Hej Filippa! Hur ser en matdag ut för dig? Vad tränar du för något?  Vilka är dina favorit ”hälsoställen”(matställe eller likande) i Sverige? Vilken är din favoriträtt?

SVAR: Jag skrev om min matdag några rader upp. Jag älskar yoga (vinyasa, hatha, kundalini) samt promendader och styrketräning, och lite pilates. Min favorit hälsoställen är RawfoodBaren i Göteborg. Sen i Stockholm gillar jag Grynningen, Yogayama, Ecoist, SthlmRaw, Blueberry och Eat! Ekobutiken. Min favorit rätt är allt med sötpotatis…

IMG_2351

FRÅGA: Vad äter du en typisk dag? Tränar du? Vad är din åsikt om kaffe? Dina bästa tips för ett hälsosamt liv? Kram H

SVAR: Jag svara på en typisk dag några frågor längre upp, samt hur jag tränar. Jag är ingen fan av kaffe, det är falsk energi och drar ner kroppens pH-värde – det är väldigt syrligt. Men det finns värr saker som läsk. Hmm mitt bästa tips för en hälsosam livstil? Det är nog att lyssna på din egna kropp. Hälsa är en personlig resa. Samt börja äta lite grönt vid varje måltid.

 

FRÅGA: åh kul!! här kommer några frågor: Hur började ditt intresse för hälsa? Hur har din resa varit och hur har du hamnat där du är idag? Vad är de tre saker som förändrat dig & ditt liv till det bättre? Vad för tre tips skulle du ge till den som inte har en balans till kost och träning? Tips på nyttiga och bra saker att ha med sig när man flyger? Faller du någonsin ur ”balansen” och tänker negativa tankar om din kropp? Hur kommer du tillbaka? Bästa böckerna du läst inom hälsa som hjälpt? Vad är din favorit frukost? Vad är det viktigaste du lärt dig i livet? Hur ser en mat-dag ut för dig? Dina favorit bloggar? Kraam

SVAR: Jag hade en komplicerad relation till mat innan – jag var en emotional eater, åt för lite och sen för mycket. Jag älskade inte mig själv och vågen styrde mitt liv. Min resa har handlat om att hitta en naturlig relation till mat och vara bekväm i min kropp. Jag har alltid haft ett intresse i hälsa trotts allt och gjorde en utbildning på IIN. Idag är jag en Holistik Hälsocoach och guidar kvinnor med alla verktyg som jag har med mig från livet och skolan. Jag började lita på universum, på livet och öppna upp till en mer kärleksfull approach. Slutade leva i rädsla. Rädslor blockerar oss och hindrar oss från att leva det livet vi vill… Idag använder jag mig av attraktionslagen och positiva affirmations. Mina tre tips för den som inte har balans med kost och träning är – träna för att du älskar dig själv, inte straffa dig. Börja dricka gröna smoothies eller juicer varje dag. Och den sista lyssna på vad din kropp behöver. Glöm vad andra tycker om dig, det viktiga är att du gör bad du vill. På flyget tar jag mest med mig aktiverad nötter som jag gör hemma med egen Celtic Sea Salt, och sen frukt. Jag brukar även göra egna sallader. Det är svårt att hitta bra alternativ när man reser. Självklart faller jag ur balans, jag är människa, men jag är inte hård mot mig själv och börjar äta bra igen vid nästa måltid, och inte nästa dag. Jag ställer mig framför spegeln och säger vad jag är tacksam för med min kropp. Jag älskar alla böcker av Gabrielle Bernstein (spirituell) och Natalia Rose (mat). Favorit frukost är en grön smoothie med ett ägg stekt i kokosolja. Det viktigaste jag lärt mig är att förlåta mig själv. Skrev om min matdag och favoritbloggar ovanför. Kram

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Hälsa
    Träningsglädje
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Dasha Girine
    Hälsa
    Foodjunkie
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Fannie Redman
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger