Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

5 MELLANMÅL MED BRA FETT & PROTEIN

Sjunker din energinivå på eftermiddagen? Smyger kaffe och socker cravings fram runt 16:00? Det är dags att fylla på med mat som gör det lätt för dig att klarar dig fram till middag – och då gäller snacks med både protein och bra fet.

Här är 5 av mina favorit mellanmål:
1. Gör egen trail mix. Blanda dina favo nötter och superfoods som valnötter, pumpakärnor, mandlar, gojibär, cacao nibs, mullbär, cashewnötter, russin, etc.
2. Avocado! Antingen gör du gaucamole med lite färsk citronsaft och Celtic havssalt – ät med 2 linfrö kex – eller helt enkelt skära upp en avocado och toppa med citronsaft och salt/peppar.
3. Smoothie… Återigen få i dig protein som hampafrön eller spirulina. Och blanda i en nötmjölk som bas med frysta bär och greens. Gör denna snack till en näringsrik boost för kroppen.
4. Mini portion av hummus och morötter (eller någon annan grönsak som du gillar). Toppa med linfröolja – rik med omega 3.
5. Raw food bar från märken som 22 Days Nutrition, Raw Bite, Pulsin’, Kind, etc.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Din blogg är en stor inspiration för mig som vill lära mig mycket inom kost och hälsa. Tänkte fråga dig om protein. Hur mycket protein är det i tex nötter, spirulina, quinoa etc jämfört med kött, fisk och fågel? Får man i sig tillräckligt med protein genom råvaror som nötter etc.(är själv inte så förtjust i bönor…)? Du som nu tränar mkt, anser din tränare att din kosthållning är bra och tillräcklig för att få bra resultat? Vi pumpas ju med budskapet att vi måste få i oss nåt typ av animaliskt protein VARJE måltid, även till mellanmål för att få resultat av träningen. Det tycker jag är ett trist synsätt för oss som av olika själ vill äta mer vegan och raw. Tänkte det vore intressant med dina synpunkter på detta.
    Kram

    Ida 2013-04-14 22:42:00
    Svara
  • Hej Filippa!
    jag måste fråga dig hur du ställer dig till all fruktos du får i dig? En stor den av ditt matintag består av bär och frukt. Är det en medveten kosthållning?
    Annars tycker jag din blogg är fantastisk! Älskar dina bilder!

    Sandra_11 2013-04-12 11:44:00
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Jannike Ebbing
Hälsa
Foodjunkie
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sara Che
Mode
Imane Asry
Hälsa
Joanna Swica
Lifestyle
Sophia Anderberg
Lifestyle
Emelie Walles
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Evelina Andersson
Lifestyle
Cassandra Lundgren
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Cassandra Klatzkow
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Fanna Ndow Norrby
Hälsa
Jenny Sunding