Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

3 DAGAR UTAN SOCKER

Du vet redan att socker är dåligt för dig. De är beroendeframkallande och gör de svårt för oss att lyssna på kroppens riktiga signaler. Hur ofta har man inte känt sig seg efter en påse godis eller blivit på dåligt humör efter eftermiddags fikan? Socker påverket kroppens blodsockernivå som i sin tur påverkar vår energi, hunger och trötthet. Dessutom triggar socker kroppen att producera insulin, som säger till fettcellerna att lagra… Hello! Det är sockret som är en stor orsak till varför vi inte går ner i vikt, trötts alla våra anträngningar. Socker orsaker också inflammation i kroppen, och det vill ni inte ha… trust me… det leder bara till dom där sjukdomarna vi alla vill undvika – cancer, diabetes, hjärtsjukdomar, etc.

Om du är beroende av denna vita drog, har jag lite tips för dig. Försök att undvika socker i tre dagar. Börja där, och sätt upp små mål. Om du håller dig längre än 3 dagar blir det bara en bonus.

Under dom här 3 dagarna, vill jag att du iställt fokuserar på det kroppen egentligen vill äta. Ät fiberrik mat och bra fett (omega-3) – t. ex. lax, nötter, avokado, olivolja, hummus, etc. Ät eller drick gröna grönsaker – min favorit just nu är grönkål. Sist men inte minst drick mycket vatten, vilket kommer hjälpa med din sugar cravings.

Som sagt, en dag i taget. Om du blir helt galen och absolut måste äta något med socker, ta en bit mörkchoklad. 70% or more…

Lycka till… låt inte sockret vinna över er. Hjärnan ljuger, ni behöver inte socker för att överleva. Börja lev på riktigt istället och gör någon rolig aktivitet.

Yes, bilden är på bröllopstårta dagen efter… Good night from Zurich! xo

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!